Mūsų šalies žiemai būdingi besikeičiantys orai: čia netrūksta ne tik šalčio, bet ir atodrėkio, sniego ar lietaus, dėl ko dažnai kelio danga būna snieguota ar itin slidi. Vairuojant sudėtingomis oro sąlygomis, esant slidžiai kelio dangai, svarbiausia atsižvelgti į savo ir keleivių saugumą. Todėl prieš žiemą reikia tinkamai pasirūpinti automobiliu, jo techniniais ypatumais, atitinkamai keisti vairavimo ypatumus, pasirinkti saugų greitį.
Prieš žiemą svarbu patikrinti automobilio būklę, ypatingai atkreipiant dėmesį į stabdžius, rankinį stabdį, elektros generatorių ir akumuliatorių, kadangi automobilio užvedimui ir naudojamiems įrenginiams (stiklų, sėdynių šildymui) reikia daugiau energijos, dėl ko galima patirti automobilio užvedimo sunkumų. Siekiant išvengti stiklų rasojimo, reikia pakeisti salono ventiliacijos filtrą, pasirūpinti kondicionavimo sistemos užpildymu freonu. Dyzelinių automobilių savininkai turėtų patikrinti ir įvertinti kaitinimo žvakių ir kuro filtrų būklę. Visiems automobiliams būtina pasirinkti tinkamas padangas. Pagal saugos reikalavimus Lietuvoje visos transporto priemonės, kurių masė nedidesnė kaip 3,5 t., nuo lapkričio 10 d. iki balandžio 1 d., privalo būti eksploatuojamos su žieminėmis padangomis. Nuo lapkričio 1 d. galima naudoti dygliuotas padangas, tačiau automobilis turėtų būti specialiai paženklintas, jog kiti vairuotojai būtų įspėti, kadangi eksploatuojant automobilį su dygliuotomis padangomis stipriai sutrumpėja jo stabdymo kelias. Žiemą orai ir kelių būklė išties nenuspėjami, todėl svarbu pasirūpinti bent jau tuo, kas priklauso nuo mūsų pačių.
Žieminės padangos gaminamos iš specialios minkštesnės, lankstesnės gumos (nei vasarinių padangų) mišinio, su gilesniu protektoriumi, kas leidžia važiuoti snieguotu, slidžiu keliu, kadangi tokios padangos daug geriau sukimba su snieguota kelio danga. Žiemai tinkančios padangos apsaugo nuo slydimo, su jomis lengviau pravažiuoti provėžomis, įvažiuoti į kalnus, į kuriuos su vasarinėmis padangomis greičiausiai įkilti nepavyktų. Žiemą važinėjant su vasarinėmis ar demisezoninėmis padangomis ilgėja stabdymo kelias, daug didesnė slydimo, eismo įvykių tikimybė ir galimybė nuvažiuoti į kelkraštį. Ypač, jei automobilio varantieji ratai galiniai. Automobilis su vasarinėmis padangomis žiemą gali tapti visiškai nevaldomas.
Žieminėmis padangomis verta pradėti domėtis ir pasirūpinti iš anksto. Ramiai apsvarsčius galima pasirinkti geriausiai automobiliui tinkantį variantą. Renkantis žiemines padangas labai svarbu atsižvelgti į važiavimo kelią. Jei dažniausiai važinėjama mieste galima pasirinkti kietesnės gumos padangas, kadangi jos ilgaamžiškiausios. Jeigu važinėjama tiek mieste, tiek užmiestyje, kur kelio danga valoma ne taip dažnai, verta įsigyti minkštos gumos padangas, kurios su kelio danga sukimba daug geriau, todėl pravažiuoti snieguotu keliu bus lengviau. Dygliuotos žieminės padangos gali būti įsigyjamos tuo atveju, kai dažnai važinėjama apledėjusia ar prastai nuvalyta kelio danga. Jos tinkamos net ir itin atšiauriomis sąlygomis, kur keliai nėra valomi ir gali pasitaikyti suslėgto sniego, ledo. Dygliai, įsirėžę į tokią kelio dangą, geriau su ja sukibs ir pravažumas bus daug efektyvesnis.
Daugelis vairuotojų, tikėdamiesi sutaupyti, renkasi jau naudotas padangas, tačiau tai nėra geras sprendimas. Kelis metus naudotų padangų guma sukietėja, kas mažina automobilio sukibimą su kelio danga. Tokios padangos būna nuvažinėtos, dėl ko protektoriaus gylis tampa nepakankamu mūsų žiemoms. Naudotos padangos gali būti su įvairiais pažeidimais, įtrūkimais, dėl ko padangose oras išsilaikys nevienodą laikotarpį, todėl ir jų sukibimas bus skirtingas. Pasirinkus naujas padangas mažėja tikimybė, jog jos kelyje sprogs, kas labai tikėtina su jau naudotomis padangomis. Nėra draudimo vasarą važinėti su žieminėmis padangomis (išskyrus dygliuotas), tačiau taip stipriai trumpėja jų eksploatacijos laikas. Norint, kad jos ilgiau būtų tinkamos naudoti, verta pakeisti į vasarines.